۱۴ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۲۹

حمیدی خبر داد:

المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در مدارس سراسر کشور برگزار می شود

المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در مدارس سراسر کشور برگزار می شود

اراک-خبرگزاری مهر: معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در مدارس سراسر کشور از مهر ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرزاد حمیدی شامگاه دوشنبه، در مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان ابتدایی دختر در استان مرکزی افزود: هدف از برگزاری المپیاد ورزشی در مدارس تقویت روحیه نشاط و شادابی دانش آموزان و ارتقای سطح تعلیم و تربیت آنان است.

وی با بیان اینکه المپیاد ورزشی درون مدرسه ای، مدارس سراسر کشور از 26 مهر ماه سال جاری آغاز می شود، گفت: این مسابقات با مشارکت والدین، مدیران و معلمان مدارس و همکاری شهرداری ها و سایر سازمان های فرهنگی برگزار می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه المپیاد ورزشی درون مدرسه ای بزرگترین رویداد ورزشی آموزش و پرورش است، اضافه کرد: در این رویداد ورزشی بیش از 3 میلیون دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی شرکت می کنند.

حمیدی با بیان این که مسابقات ورزشی دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی به صورت همزمان در 6 استان در حال برگزاری است، تصریح کرد: این مسابقات تا شهریور ماه سال جاری ادامه دارد و استان مرکزی نیز میزبان بخشی از این مسابقات است.

میزبانی استان مرکزی از مسابقات ورزشی دانش آموزی برای ششمین سال

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به میزبانی استان مرکزی از مسابقات ورزشی دانش آموزان سراسر کشور برای ششمین سال، افزود: استان در مسابقات ورزشی سال های83، 87، 88، 89 و 90 پذیرای دانش آموزان سراسر کشور بوده است.

سیف الله کریم زاده، ادامه داد: به منظور جذابیت هر چه بیشتر این مسابقات برنامه های جنبی  مختلف شامل  برنامه های  تفریحی و فرهنگی برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه امروز مهمترین مسئله در جامعه جهانی کشتار کودکان بی دفاع غزه است، گفت: دانش آموزان ورزشکار شرکت کننده در مسابقات ورزشی حامی کودکان مظلوم غزه هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به اقدمات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: دانش آموزان ورزشکار و قهرمان کشور همواره حامی کودکان مظلوم و بی گناه غزه هستند و اعمال قبیح رژیم صهیونیستی را محکوم می کنند.

اجرای برنامه های فرهنگی برای دانش آموزان ورزشکار

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان مرکزی در این مراسم با بیان اینکه برنامه های فرهنگی جذابی برای دانش آموزان ورزشکار پیش بینی شده است، گفت: مسابقات دختران از 13 تا 17 مردادماه و مسابقات پسران از 21 تا 25 مردادماه برگزار می شود.

حسن سروش با اشاره به اینکه شرکت کنندگان این دوره از مسابقات در 4 مرکز اسکان داده شدند، افزود: این مراکز شامل آموزشکده فنی امیر کبیر، تربیت معلم شهید باهنر، آموزشکده اطهر و تربیت معلم زینب کبری است.

وی ادامه داد: پذیرش دانش آموزان، مربیان و عوامل اجرایی این مسابقات از عصر شنبه 11 مرداد ماه آغاز شده و تا پایان روز یکشنبه 12 مرداد  تمامی شرکت کنندگان در محل های اسکان این دوره از مسابقات پذیرش شدند.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان اظهار کرد: اقامه نماز جماعت، برگزاری مسابقات اعتقادی برای دانش آموزان، راه اندازی  رادیو اردو و مصاحبه  با دانش آموزان و مربیان شرکت کننده  و برگزاری جنگ های شبانه و مسابقات سرگرمی  از جمله برنامه های پیش بینی شده برای دانش آموزان ورزشکار طی این مسابقات است.

گفتنی است، بیست و پنجمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان ابتدایی دختر و سی و یکمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان پسر ابتدایی در چهار رشته توپی شامل فوتسال، والیبال، بسکتبال و هندبال با حضور سه هزار دانش آموز ابتدایی سراسر کشور از  دوشنبه 13 مرداد ماه در اراک آغاز و  تا 25 این ماه  ادامه دارد.
 

کد خبر 2343493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha